سرپرست گروه «رستاك» گفت: نباید با شعار دادن كار را پیش برد، باید كاری كرد كه مخاطب از موسیقی لذت ببرد و به آن احساس نیاز كند.

این هنرمند در گفت وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد چگونگی جذب مخاطب به سمت موسیقی ایرانی، بیان كرد: برای تحقق این هدف هر سازمان و هر شخص كه به نوعی در عرصه موسیقی فعالیت می كند، باید در حیطه فعالیت خودش به سمت درست ترین ها حركت كند، ایده ی گروه «رستاك» هم همین است.

وی با بیان اینكه باید بدانیم كه جامعه به چه موسیقی نیاز دارد،ادامه داد: اگر ما به عنوان فعالان عرصه موسیقی به این شناخت دست پیدا كنیم، این شناخت به عشق و علاقه مخاطب به موسیقی خودی منجر می شود و در این زمان می توانیم منتظر اتفاق های خوب باشیم.

او ادامه داد: باید تلاش كنیم فرهنگ های بومی كشور خودمان را به شكل امروزی تر وارد حوزه موسیقی كنیم. این برخورد از آن جهت لازم است كه مخاطب چه زاده همین فرهنگ باشد، چه بیگانه، تصور كند این فرهنگ امكان زنده بودن دارد و یك فرهنگ پویاست.

سپهری خاطر نشان كرد: اگر در این زمینه موفق عمل كنیم جوانان متوجه می شوند كه تمدن غنی ما واقعا دست كمی از سایر فرهنگ ها ندارد.

سرپرست گروه «رستاك» با بیان اینكه نباید با شعار دادن كار را پیش برد، توضیح داد: باید كاری كرد كه مخاطب از این جنس موسیقی لذت ببرد و به آن احساس نیاز داشته باشد. این تجربه ی گروه «رستاك» است. خیلی ها كه فكر نمی كردند موسیقی برایشان جلب توجه كند به شدت مجذوب این فضا شدند.

سپهری در مورد اجرای اخیر «رستاك» در سال ۸۹ بیان كرد: اتفاق جالب در اجراهای ما، طیف گسترده ی مخاطبان است. حضور گسترده ی جوانان برای ما افتخار آمیز بود، البته مخاطب ۴۰ و ۵۰ ساله هم داشتیم. تمام آرزویمان این است كه رستاك مانند پلی عمل كند، كه مثلا مخاطب مازندرانی با موسیقی بلوچستان هم ارتباط برقرار كند. اما دلیل اینكه تعداد اجراهای ما در طول سال كم است یكی مشكل اقتصادی است و دوم اینكه تا ایده ی جدیدی نباشد، نباید به روی صحنه رفت.

او درباره ی برنامه های این گروه در سال ۹۰ توضیح داد: با الهام گرفتن از عناصر شنیداری موسیقی مناطق فارسی قشقایی، مازندران، بوشهر و چند استان دیگر در حال انتخاب سوژه های مورد نظر و ضبط هستیم و تلاشمان این است كه این آلبوم در پاییز امسال انتشار پیدا كند.

 

 منبع:ایسنا